Kismaci86 mindennapjai...

Ez a blog a mindennapjaimról mesél. Jó, rossz, boldogság, szomorúság... Ez az élet. A blog rólam szól! A velem történtekről...

kepleirasa
Never let the fear of striking out keep you from playing the game!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kedvenc zeném

Utolsó kommentek

  • csavarhuzo77: @Kismaci86: mert győzike, meg pákó, meg hasonszőrű "ikonok" uralják a médiát. és ma már nézni KELL... (2010.11.10. 09:33) Helyesírási titkok...
  • Kismaci86: @csavarhuzo77: Csak tudod ezzel a gond az, hogy ha meg szóváteszem, akkor még én vagyok a rossz me... (2010.11.07. 12:04) Helyesírási titkok...
  • csavarhuzo77: nem gondolom, hogy szakmai ártalom lenne, mert nekem semmi közöm a "szakmához", de nagyon tud ideg... (2010.11.07. 09:54) Helyesírási titkok...
  • ThomaX: Igen sajna vannak aki csak a kulsot nezik kivetel meg eleg keves... En is mindig olyanokat fogok k... (2010.10.12. 00:08) Külsőségek...
  • Richard_A: Szia! Hogy vagy? Én örömmel jelenthetem, hogy sikerült lefogynom :) (2010.04.26. 11:05) Egy zsúfolt nap...
  • Utolsó 20

Látogatók száma

Helyesírási titkok...

2010.10.18. 12:35 | Kismaci86 | 3 komment

Ezek nem titkok. Annyit gondolkoztam már azon, hogy vajon a helyesírás az az alapműveltséghez tartozik-e, vagy sem... IGEN! Oda... persze nem mindenkinek. Egyszerűen nem bírom elviselni, ha valaki az alapvető szókincs, legalapvetőbb szavait nem tudja helyesen leírni. Pl.: "aszt", "semi", "akor", "kel"... És sorolhatnám még. Tuti szakmai ártalom is ez, hogy ennyire odafigyelek erre, de szerintem mindenkiben lehetne annyi igényesség, hogy legalább ezeket le tudja írni. De nem vagyunk egyformák. Egyszerűen nem tudom ezt elviselni, nem tehetek róla. Vannak igényeim, mint mindenkinek. Persze én se tudok mindent leírni helyesen, még ha tanító néni vagyok, akkor sem, ezt be is látom, de az alap, az akkor is alap marad. Ha azt nézzük, hogy ha valaki msn-en vagy sms-ben nem úgy ír valamit, az megint más. Itt vannak a rövidítések, meg a direkt úgy írjuk le a szavakat úgy, ahogyan kiejtjük, de poénnak jó ez. De aki nap mint nap így használja, az akkor is riaszt engem... Tetszik vagy sem, ez is egy elvárás nálam. Tudjuk be akkor szakmai hibának... Ami ha jobban belegondolunk, akkor nem is hiba. :) Ha már magyarok vagyunk, akkor próbáljuk meg élvezni a magyar helyesírást... :D

A bejegyzés trackback címe:

https://kismaci86.blog.hu/api/trackback/id/tr52380701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csavarhuzo77 · http://csavarhuzo.blog.hu 2010.11.07. 09:54:51

nem gondolom, hogy szakmai ártalom lenne, mert nekem semmi közöm a "szakmához", de nagyon tud idegesíteni. "kedvencem" még a "muszáLY".

Kismaci86 · http://kismaci86.blog.hu 2010.11.07. 12:04:40

@csavarhuzo77: Csak tudod ezzel a gond az, hogy ha meg szóváteszem, akkor még én vagyok a rossz meg a hülye... Néhány újabb: "töröly"-törölj, "baly"-baj, "eszt"-ezt, "garambolosztam"-karambolosztam... :S Szánalom...

csavarhuzo77 · http://csavarhuzo.blog.hu 2010.11.10. 09:33:39

@Kismaci86: mert győzike, meg pákó, meg hasonszőrű "ikonok" uralják a médiát. és ma már nézni KELL a sok sz@rt, mert az a trend.
Címkék: én helyesírás érzelmek
süti beállítások módosítása